Interviu Dumitru Cozmolici


Dumitru Cozmolici, directorul „Up Moldova”: „Suntem o filială care a înregistrat succese remarcabile”
„Up Servicii” este filiala grupului francez „Up” în Republica Moldova şi se află, deja, la al patrulea an de activitate pe teritoriul ţării noastre.
Totodată, de aproximativ un an, „Up Servicii”, este membră şi a Asociației Investitorilor din România în Republica Moldova.
După o carieră profesională într-un mediu de cooperare economică internațională , Dumitru Cozmolici, directorul „Up Servicii” susţine că experienţa anterioară în cadrul diferitor instituții internaţionale, dar şi studiile făcute peste hotarele ţării, au fost un factor decisiv în alegerea direcţiei de activitate independentă.
CV-ul acestuia este, desigur, unul impresionant. În 2000, Cozmolici şi-a finalizat studiile la Universitatea de Stat „Alecu Russo”, facultatea de Limbi şi Literaturi Străine, studiind franceza şi germana. A urmat masteratul în cadrul Institutului European pentru Studii Avansate din Nisa urmînd cursuri la Freie Universitat din Berlin şi La Sapienza din Roma , apoi cursuri de formare pentru funcţionari publici internaţionali organizate sub patronajul Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei la Şcoala Naţională de Administrare din Paris și la Institutul de Relaţii Internaţionale a Camerunului. În 2012, a finalizat studiile de masterat la Academia de Studii Economice a Moldovei.
În aceşti doisprezece ani, Dumitru Cozmolici a obţinut o experienţă profesională importantă, atât în ţară, cât şi peste hotare. Aceasta a fost completată și de diverse stagii în organizaţii internaţionale precum Organizaţia Mondială a Vămilor sau Comisia Europeana. A activat în cadrul Ambasadei Franţei în Republica Moldova, a ocupat diverse functii în cadrul Agenţiei Universitare a Francofoniei. De asemenea, a ocupat funcţia de director al Camerei de Comerţ şi Industrie Franţa – Moldova.
„Este important să ştii să asculţi, să lucrezi în echipă, să iei în calcul părerile colegilor. Contează foarte mult o echipă bună în jurul tău. Întotdeauna trebuie să ai nişte obiective în faţă şi indiferent de circumstanţe, ele trebuie atinse, chiar dacă, iniţial, acest lucru pare intangibil”, susţine Dumitru Cozmolici.
În 2017, „Up Moldova”, a fost primul operator de tichete de masă care a apărut pe piaţa Republicii Moldova, iar fiecare al doilea card de masă, avea sigla Up. Compania s-a dezvoltat cu pași rapizi şi în următorii ani. Ba mai mult, în scurt timp, compania îşi propune să lanseze un nou serviciu pentru cetăţenii din ţara noastră.
„Într-o săptămână, două, la începutul lunii aprilie, preconizăm să lansăm portmoneul electronic şi plata mobilă. Eu cred că noi suntem o filială care a înregistrat succese bune pentru mediul în care ne aflăm”, afirmă directorul „Up Moldova.”
„Muncă, muncă şi iarăşi muncă” – a fost răspunsul oferit, fără ezitare, de către directorul Cozmolici când a fost întrebat pe ce se bazează succesul companiei pe care o conduce.
„De asemenea”, spune acesta, „am simţit întotdeauna susţinere din partea Asociației Investitorilor din România în Republica Moldova, susţinere care există între toţi membrii acestei mari comunităţi, să-i zic aşa. Aceasta este una dintre trăsăturile care face diferența dintre AIR de alte asociaţii”, a continuat directorul „Up Moldova.”
Desigur, restricţiile impuse pe pandemia COVID-19 a afectat întreg segmentul de afaceri, totuşi, Dumitru Cozmoloci este încrezător că lucrurile vor reveni la normal, astfel, încurajându-i şi pe alţi parteneri de afaceri.
„Trebuie să rezistăm cu toţii. Acest val, la un moment dat, se va încheia”, spune Cozmolici.
Dumitru Cozmolici are 43 de ani este căsătorit şi are doi copii. Cu o experienţă internaţională în spate, o afacere de succes la activ şi perspective favorabile pentru viitor, acesta are, totuşi, un regret.
„Cea mai mare realizarea a mea rămâne a fi familia şi cei doi copii. Desigur, de multe ori, balanţa înclină spre muncă. Regret că nu sunt alături de ei ori de câte ori mi-aş dori, dar, o fac mereu când apare posibilitatea”, declară Cozmolici.
Grupul „mamă” francez Up are o istorie de peste 50 de ani şi este prezent în 30 de țări, beneficiarii fiind aproximativ 29 de milioane de cetăţeni.
În Republica Moldova, compania şi-a început activitatea în anul 2017.